Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022

Σχέδιο δράσεων για την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία - 3 Δεκέμβρη

        Το σχολείο μας φέτος όπως και κάθε χρόνο ανέπτυξε ένα πρόγραμμα δράσεων με σκοπό την ενημέρωση, γνωριμία και ευαισθητοποίηση σχετικά με τα άτομα με αναπηρία και τα ανθρώπινά δικαιώματα. Στόχος του φετινού προγράμματος δράσεων ήταν οι μαθητές μας να έρθουν σε επαφή με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με τύφλωση και στον αντίποδα να γνωρίσουν τις δυνατότητές τους.

1η ημέρα δράσεων

Το τριήμερο δράσεων που ξεκίνησε την 1η Δεκέμβρη είχε ως πρώτη δραστηριότητα το goalballτο ποδόσφαιρο των τυφλών. Το σχολείο μας προμηθεύτηκε την ειδική μπάλα με το κουδούνι και οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης είχαν την ευκαιρία να χωριστούν σε ομάδες και να παίξουν. Ο γυμναστής του σχολείου μας Ροδοβίτης Γιώργος έφτιαξε το γήπεδο με τις σωστές προδιαγραφές ενός γηπέδου goalball ενώ πριν από κάθε παιχνίδι εξηγούσε στα παιδιά τους κανόνες και τους έβαζε ασκήσεις προετοιμασίας, ενώ και η γυμνάστρια Κράνια Κυριακή συνέβαλε στην προσπάθεια αυτή. Για τις μικρότερες τάξεις θεωρήθηκε ότι δεν ήταν ασφαλές να παίξουν, ωστόσο επειδή ήταν σημαντικό να έρθουν σε επαφή με το άθλημα αποφασίσαμε για κάθε τμήμα που έπαιζε να παρακολουθούν 2 μικρότερα τμήματα. Έτσι όλοι ή έπαιξαν ή παρακολούθησαν το εν λόγω άθλημα. Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενθουσιασμό και θέρμη και οι αντιδράσεις τους δεν στερούνταν σε κάτι την παρακολούθηση ενός κλασικού αγώνα ποδοσφαίρου. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το goalball πατήστε εδώ Για να δείτε τα βίντεο πατήστε εδώ.




2η ημέρα δράσεων

Η δεύτερη μέρα περιελάβανε ενημέρωση και δράσεις μέσα στις τάξεις. Η εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης Τσιότσικα Μαγδαληνή με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού Χριστολουκά Άννυς παρουσίασαν ένα powerpoint στους μαθητές της Α έως Δ τάξης. Ως έναυσμα για τη συζήτηση ήταν ο αγώνας goalball που παρακολούθησαν την προηγούμενη μέρα. Σκοπός της διαδραστικής παρουσίασης ήταν οι μαθητές της Α και Β τάξης να μάθουν κάποιες πληροφορίες για τα άτομα με τύφλωση (π.χ. πώς λέγεται το μπαστούνι, για τους σκύλους συνοδούς, τη γραφή braille, και τα σχολεία τους), να συνειδητοποιήσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές με τους βλέποντες μαθητές, και να ευαισθητοποιηθούν όσον αφορά τη συμπεριφορά απέναντί τους. Στο τέλος κλήθηκαν να αποκωδικοποιήσουν το όνομα ενός συμμαθητή τους που ήταν γραμμένο στη γραφή των τυφλών και να τους το δώσουν. Στους μαθητές της Γ και Δ τάξης οι στόχοι ήταν παρόμοιοί με τη διαφορά ότι παρακολούθησαν και ανέλυσαν τις συνεντεύξεις 2 παραολυμπιονικών. Ήρθαν έτσι σε επαφή και με άλλα παραολυμπιακά αθλήματα ενώ ταυτόχρονα αναγνώρισαν τις δυσκολίες αλλά και το σθένος που χρειάστηκε από την πλευρά των αθλητών για να τα καταφέρουν.

Η συμμετοχή των μαθητών ήταν μεγάλη, έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και εντυπωσιάστηκαν πολύ από την αισθητική επαφή τους με τη γραφή brailleτόσο στο χαρτί όσο και στα φάρμακα.



3η ημέρα δράσεων

Αφού οι μαθητές τις προηγούμενες μέρες, έπαιξαν, άκουσαν είδαν έμαθαν και αισθάνθηκαν τα άτομα με τύφλωση ήρθε η μέρα όπου 4 αγόρια και 4 κορίτσια της έκτης τάξης θα νιώσουν πως είναι να κυκλοφορείς τυφλός στην πόλη σου. Τέσσερις εκπαιδευτικοί συνοδεύσαμε 4 ζευγάρια μαθητών στην περιήγηση τους στην κεντρική πλατεία του Δήμου Αχαρνών, αφού οι μαθητές εξοικειώθηκαν με το μπαστούνο και τον συνοδό τους στον προαύλιο χώρο του σχολείου. Στα ζεύγη μαθητών ο ένας ήταν ο τυφλός ενώ ο άλλος ο συνοδός του, οι ρόλοι φυσικά εναλλάσσονταν. Στόχος ήταν οι μαθητές να νιώσουν τις δυσκολίες που μπορεί να έχει ένας τυφλός στην προσπάθειά του να περπατήσει στον Δήμο, να μπουν στη θέση του και στο τέλος να καταγράψουν τις εμπειρίες και τα αιτήματά τους στον Δήμαρχο Αχαρνών ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των συμπολιτών τους. Για να δείτε βίντεο πατήστε εδώ.