Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021

Ανακοίνωση για τις Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης - ΕΔΕΑΥ

Με τη νέα χρονιά θα λειτουργήσει και πάλι, όπως τις προηγούμενες χρονιές στο σχολείο μας, ο θεσμός της ΕΔΕΑΥ. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας έχει ήδη εισηγηθεί από τον Δεκέμβριο στην Επιτροπή, η οποία και ενέκρινε τις περιπτώσεις κατά προτεραιότητα μαθητών/τριών που κρίνει πως χρειάζονται την υποστήριξή της. Ακολούθως, δίνονται πληροφορίες για τον θεσμό, τον ρόλο και τη δράση του:


Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης - ΕΔΕΑΥ


Oι ΕΔΕΑΥ αποτελούν ένα νέο καινοτόμο θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος στην οργάνωση της υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και με αναπηρία και γενικά στην οργάνωση της παροχής της εκπαίδευσης και στη λειτουργία του σχολείου. Στηρίζονται στις νέες αντιλήψεις και τις πρακτικές που επιτάσσουν Διεθνείς Συμβάσεις για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και για την εκπαίδευση των παιδιών (Ν. 2101, ΦΕΚ 192Α/1992) και ιδιαίτερα αυτών με αναπηρία (Ν. 4074/2012, ΦΕΚ 88 Α/2012) και έχουν στόχο τη διεπιστημονική ενίσχυση του σχολείου και του εκπαιδευτικού στο κοινό σχολείο με την ανάπτυξη πρακτικών υποστήριξης και επιπρόσθετων συμπληρωματικών υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) οι οποίες αποτελούν συστατικό στοιχείο της κοινής εκπαίδευσης.

Το προσωπικό της ΕΔΕΑΥ δραστηριοποιείται στο πλαίσιο της διαδικασίας της διαγνωστικής εκπαιδευτικής αξιολόγησης στο σχολείο της με στόχο την υποστήριξή του α) στην αντιμετώπιση των δυσκολιών ή εμποδίων και επίλυση των προβλημάτων εκπαίδευσης και την ανταπόκριση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών και β) στην ανάπτυξη ενός σχολείου για όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις.

Κάθε ΕΔΕΑΥ αποτελείται από:

α) Το/τη διευθυντή/ντρια της Σχολικής Μονάδας που τελεί χρέη Προέδρου με αναπληρωτή το νόμιμο αναπληρωτή του στα καθήκοντά του ως διευθυντή,

β) Τους/τις Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής της Σχολικής Μονάδας,

γ) Τον/την Ψυχολόγο

δ) Τον/την Κοινωνικό Λειτουργό

Η επιτροπή προχωρά σε διαδικασία αξιολόγησης με συγκέντρωση των αναγκαίων πληροφοριών από το κοινωνικό και οικογενειακό περιβάλλον και χορήγηση ορισμένων δοκιμασιών για τον εντοπισμό των εκπαιδευτικών, ψυχολογικών και κοινωνικών αναγκών του μαθητή. Παρακολουθεί την πορεία του μαθητή με συναντήσεις συνεργασίας με τους γονείς και το εμπλεκόμενο προσωπικό.

 Από τη διεύθυνση